Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2021
# M-NEWS:
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Η Ναυτεμπορική]: Νέο μοντέλο για τα σιδηροδρομικά έργα
[Η Ναυτεμπορική]: Νέο μοντέλο για τα σιδηροδρομικά έργα

[Η Ναυτεμπορική]: Νέο μοντέλο για τα σιδηροδρομικά έργα

Του Φάνη Ζώη
(email protected)

Τέλος στον κατακερματισμό σιδηροδρομικών συμβάσεων επιδιώκει να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο να ανακόψει τις μεγάλες παθογένειες του ελληνικού σιδηρόδρομου, που είναι η μη ολοκλήρωση των έργων στο αρχικό χρονοδιάγραμμα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την υπογραφή συμπληρωματικών συμβάσεων, η μεγάλη χρονική απόσταση μεταξύ της προσωρινής και οριστικής παραλαβής, οι ελλείψεις στη συντήρηση και οι διαφορετικές εργολαβίες στο ίδιο έργο.

Πλέον, δεν θα γίνεται ξεχωριστός διαγωνισμός για τα έργα υποδομής ενός τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου, ξεχωριστός για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση στο ίδιο τμήμα, ξεχωριστός για τους σταθμούς, κ.ο.κ. Ο ίδιος ανάδοχος θα αναλαμβάνει να παραδώσει το σιδηροδρομικό δίκτυο / τμήμα πλήρως ολοκληρωμένο.

Ήδη, έργα ύψους 374 εκατ. ευρώ (4 διαγωνισμοί) δημοπρατήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ, με τον κατασκευαστικό κόσμο να προσβλέπει στους επόμενους διαγωνισμούς, που θα είναι σαφώς μεγαλύτεροι, με σχεδόν δεκαπλάσιο μέγεθος προϋπολογισμού. Πρόκειται για 6 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, που προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΕΡΓΟΣΕ με το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2021. Να σημειωθεί ότι τόσο το υπουργείο όσο και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχουν ψηλά στην ατζέντα τους αυτά τα projects. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών -μιλώντας σε συνέδριο που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο- στα έργα υποδομών, που έχουν περιβαλλοντική διάσταση.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!