Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021
# M-NEWS:
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Η Ναυτεμπορική]: Με δύο ταχύτητες οι συμμετοχές βασικών μετόχων στις εισηγμένες
[Η Ναυτεμπορική]: Με δύο ταχύτητες οι συμμετοχές βασικών μετόχων στις εισηγμένες

[Η Ναυτεμπορική]: Με δύο ταχύτητες οι συμμετοχές βασικών μετόχων στις εισηγμένες

Του Ανέστη Ντόκα
antok@naftemporiki.gr

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το Χρηματιστήριο Αθηνών, εξαιτίας του οποίου δεν μπορεί να προσελκύσει νέα κεφάλαια και να ξεκολλήσει από τα επίπεδα των 900 μονάδων, είναι ότι δεν υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός εισηγμένων προκειμένου να γίνει τοποθέτηση κεφαλαίων από ξένα funds και να αυξηθεί παράλληλα η εμπορευσιμότητα (free float) των περισσότερων εταιρειών που έχουν από μηδενική έως ελάχιστη διακίνηση μετοχών σε ημερήσια βάση.
Η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί αφενός στην απροθυμία κυρίως των διοικήσεων της μεσαίας κεφαλαιοποίησης να παραχωρήσουν ένα σεβαστό ποσοστό των εταιρειών τους, φοβούμενοι ότι κάποια στιγμή μπορεί να τεθεί θέμα επιθετικής εξαγοράς. Αφετέρου οι λίγες καλές εισηγμένες της υψηλής κεφαλαιοποίησης έχουν ήδη «μπετονάρει» τα ποσοστά τους σε ξένα funds και δεν υπάρχουν περιθώρια να δώσουν άλλα ποσοστά.
Με τη δυστοκία που παρατηρείται στην είσοδο νέων εταιρειών στο Χρηματιστήριο, δεν είναι εύκολο να βρεθούν εταιρείες που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον των ξένων χαρτοφυλακίων, αφού οι κεφαλαιοποιήσεις των περισσότερων εισηγμένων παραμένουν αισθητά χαμηλά (κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ) σε σύγκριση με τις κεφαλαιοποιήσεις (άνω των 300 εκατ. ευρώ) που αναζητούν οι ξένοι διαχειριστές.
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες που έχουν σήμερα τις εταιρείες τους εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα πολλοί εξ αυτών είναι και ιδρυτές τους, τις ελέγχουν με ποσοστά που δεν ξεπερνούν την καταστατική πλειοψηφία (33%).

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!