Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2021
# M-NEWS:
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Ναυτεμπορική]: 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Οι γνωστές παθογένειες
[Η Ναυτεμπορική]: 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Οι γνωστές παθογένειες

[Η Ναυτεμπορική]: 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Οι γνωστές παθογένειες

Ανταπόκριση: Άκης Καπράνος
«Τα γεγονότα της ταινίας εκτυλίσσονται μετά την Κατοχή, μέχρι και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’80. Στα κομβικά αυτά ιστορικά χρόνια αποτυπώνεται η περιπετειώδη πορεία μιας οικογένειας, η οποία θα ξεκινήσει φτωχή και θα γίνει πάμπλουτη. Ο πλούτος όμως δεν φέρνει την ευτυχία».

Η περίληψη της ταινίας, έτσι όπως αναγράφεται στο Πρόγραμμα του Φεστιβάλ, με το «ηθικό δίδαγμα» στο τέλος για να μη μπερδευτούμε, είναι πολύ ενδεικτική αναφορικά με τις σκηνοθετικές επιλογές του Κώστα Χαραλάμπους που υπογράφει το «Λούγκερ», ένα εντυπωσιακό γαϊτανάκι λανθασμένων επιλογών. Φιλόδοξο στις δραματουργικές του προθέσεις, επιχειρεί να στήσει κοινωνικό δράμα και ηθογραφία μαζί, μέσα από την ιστορία ενός πάτερ-φαμίλια , ιστορία που έρχεται κατά πάνω μας χωρίς καμία ενότητα ύφους, χωρίς αφηγηματική σύνεση , και με μια παράξενη σκηνοθετική γραμμή: Η μουσική παραπέμπει σε ιταλικό μαγικό ρεαλισμό, προέρχεται δηλαδή από άλλη ταινία. Σκηνές που θα έπρεπε να σε συγκινούν, δείχνουν στημένες με προχειρότητα. Σκηνές που θα έπρεπε να σε κάνουν να γελάσεις σε πετάνε με βία έξω από την ταινία.

Και βλέπεις μετά το γυρισμένο στο Περού «Mother lode», σε σκηνοθεσία του Ιταλού Ματέο Τορτόνε και σου κόβεται η ανάσα. Ασπρόμαυρο, εντελώς χειροποίητο, με ένα τρομερό σεναριακό premise: Στο ψηλότερο και πιο επικίνδυνο χρυσωρυχείο των Άνδεων, ένας εργάτης ανακαλύπτει πως οι μυστηριώδεις εξαφανίσεις των συναδέλφων του αποτελούν θυσίες στον βωμό (κυριολεκτικά) του κέρδους.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!