Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2021
# M-NEWS:
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Ναυτεμπορική]: 62o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Η αλήθεια και το Σινεμά
[Η Ναυτεμπορική]: 62o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Η αλήθεια και το Σινεμά

[Η Ναυτεμπορική]: 62o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Η αλήθεια και το Σινεμά

Ανταπόκριση: Άκης Καπράνος

Ποιος πάει στα σινεμά για να μάθει ιστορία και ποιος κλείνεται στις βιβλιοθήκες για να ψυχαγωγηθεί; Ναι, μάλλον το αντίστροφο συμβαίνει, αλλά άντε να το εξηγήσεις αυτό στον όχλο που μαζεύτηκε προχθές έξω από την προβολή της ταινίας «Καλάβρυτα, 1943» για να μας πει με τι θα έπρεπε να ασχολείται η τέχνη του σινεμά, και με ποιους κανόνες.

Κινούμενη σε δυο χρονικά ταμπλώ (στο εδώ-και-τώρα, μια δικηγόρος φτάνει στην Ελλάδα εκπροσωπόντας την γερμανική κυβέρνηση εναντίον της ελληνικής αξίωσης για πολεμικές αποζημιώσεις για την περίοδο της ναζιστικής κατοχής), με πιο πετυχημένο το κομμάτι που αφορά τον Β’ Παγκόσμιο, η ταινία, χωρίς να πρόκειται για κάποιο συγκλονιστικό αριστούργημα, κατορθώνει να κρατήσει τα επουσιώδη, δίχως να σκοντάψει σε φάλτσες νότες (έχουμε δει πολλά εθνοπατριωτικά τέρατα τα τελευταία πέντε χρόνια – θυμάται κανείς τον «Πρόμαχο»;). Και είναι μια πραγματικά καλοστημένη παραγωγή, γυρισμένη με επαγγελματισμό, πάντοτε μέσα στα στενά όρια ενός πολεμικού δράματος. Να το πω κι αλλιώς: Πολλές τέτοιες τέτοιες παραγωγές του Φίνου διέθεταν πλήθος εξωπραγματικών σκηνών, αλλά κανείς ποτέ δεν σκέφτηκε να του επιτεθεί για παραχάραξη της Ιστορίας, από τη στιγμή που προσέφερε ένα γνήσια λαϊκό θέαμα. Λαϊκό θέαμα είναι και η ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, που – να το τονίσουμε αυτό – σε καμία περίπτωση δεν υποβιβάζει τα αληθινά, φρικώδη γεγονότα. Αντιθέτως στέκεται απέναντι τους με απόλυτο σεβασμό.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!