Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
25 °C 0 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
24 °C 3 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Protagon]: Ο Αϊ Γουέι Γουέι προκαλέι και πάλι με αμφιλεγόμενη δημόσια έκθεση για τη μετανάστευση
[Protagon]: Ο Αϊ Γουέι Γουέι προκαλέι και πάλι με αμφιλεγόμενη δημόσια έκθεση για τη μετανάστευση

[Protagon]: Ο Αϊ Γουέι Γουέι προκαλέι και πάλι με αμφιλεγόμενη δημόσια έκθεση για τη μετανάστευση

Το 1937, ο Αντρέ Μπρετόν, γάλλος αναρχικός και θεμελιωτής του υπερρεαλιστικού κινήματος, έκανε μια έκθεση στο Παρίσι, με τίτλο «Gradiva». Και ο Μαρσέλ Ντυσάν, ένας από τους πρωτοπόρους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, σχεδίασε στην γυάλινη πόρτα της γκαλερί στη Ρι ντι Σεν 31, το περίγραμμα ενός ζευγαριού (ενωμένες σκιές ενός μεγαλόσωμου άντρα και μιας μικροσκοπικής γυναίκας), που συμβόλιζε την πολιτιστική πρόοδο, την οποία θα μπορούσαν να βιώσουν οι επισκέπτες περνώντας την είσοδο.

Αυτό ακριβώς το περίγραμμα επέστρεψε, φτιαγμένο από χάλυβα αυτή τη φορά. Είναι μια εγκατάσταση του Αϊ Γουέι Γουέι, την οποία ο διάσημος κινέζος εικαστικός τοποθέτησε κάτω από την αψίδα του πάρκου της Ουάσινγκτον Σκουέαρ. Και οι περαστικοί μπορούν να περάσουν μέσα από την είσοδο-φιγούρα, η οποία παραπέμπει σε περιοχές χωρίς σύνορα και φράχτες. Πρόκειται για ένα από τα 300 έργα της δημόσιας έκθεσης του διάσημου κινέζου εικαστικού με τίτλο «Good Fences Make Good Neighbors» (Οι καλοί φράχτες κάνουν καλούς γείτονες), που εγκαινιάστηκε αυτή την εβδομάδα στη Νέα Υόρκη και θα διαρκέσει μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου.

Ο καλλιτέχνης, που έστησε πέρυσι ένα ολόκληρο βουνό από σωσίβια προσφύγων έξω από μια αίθουσα συναυλιών στο Βερολίνο, φέτος παρουσίασε στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας ένα ντοκιμαντέρ για την προσφυγική κρίση με τίτλο «Human Flow». «Σκοπός είναι να το δείξουμε σε ανθρώπους με επιρροή, ανθρώπους που είναι σε θέση να βοηθήσουν και που έχουν την ευθύνη να βοηθήσουν», δήλωσε στον Guardian , «Οι πρόσφυγες που χρειάζονται βοήθεια, δεν χρειάζεται να δουν την ταινία. Χρειάζονται στεγνά παπούτσια. Χρειάζονται σούπα».

Με τις τελευταίες του εγκαταστάσεις που τοποθετήθηκαν σε 300 διαφορετικά σημεία της Νέας Υόρκης κάνει ένα σχόλιο στην πολιτική διχόνοια και την άνοδο του αντι-μεταναστευτικού εθνικισμού: «Όταν έμενα στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1980, περνούσα μεγάλο μέρος του χρόνου μου στο πάρκο της Washington Square», δήλωσε ο Αϊ Γουέι Γουεέι, «αυτή η περιοχή ήταν μια από τις πιο ζωντανές γειτονιές της Νέας Υόρκης, ένα σπίτι για μετανάστες κάθε είδους».

Η αψίδα χτίστηκε το 1892 για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την αναγόρευση του Τζωρτζ Ουάσινγκτον σε πρόεδρο των ΗΠΑ. Ο Αϊ βλέπει την αψίδα ως σύμβολο της νίκης μετά τον πόλεμο, αλλά η πύλη από κάτω «κόβει αυτό τον φράκτη και μέσω αυτού ανοίγει μια άλλη πόρτα», είπε.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: PROTAGON

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!