Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2018
ΑΘΗΝΑ:
10 °C 6 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
4 °C 10 kmh
Home | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ | [Η Ναυτεμπορική]: Η NASA όρισε το σημείο προσεδάφισης της αποστολής Mars 2020 στον Άρη

Toν Κρατήρα Τζέζερο (Jezero Crater) όρισε η NASA ως σημείο προσεδάφισης για την επερχόμενη αποστολή Mars 2020 στον Άρη, μετά από αναζήτηση πέντε ετών, κατά την οποία εξετάστηκαν πάνω από 60 τοποθεσίες.

Η αποστολή προορίζεται να εκτοξευτεί τον Ιούλιο του 2020, ως το επόμενο βήμα της NASA στην εξερεύνηση του Κόκκινου Πλανήτη. Θα αναζητήσει στοιχεία πως ο Άρης ήταν παλιά κατοικήσιμος και ίχνη μικροβιακής ζωής. Επίσης, θα συλλέξει δείγματα βράχων και εδάφους, που θα αποθηκεύσει στην επιφάνεια του Άρη, με προοπτική να περισυλλεγούν από τη NASA ή/και την ESA, στο πλαίσιο μελλοντικών αποστολών. Υπό αυτή την έννοια, ο χώρος προσεδάφισης θέτει βάσεις για την επόμενη δεκαετία αποστολών.

Σύμφωνα με τον Τόμας Ζούρμπουχεν, associate administrator του Science Mission Directorate της NASA, το συγκεκριμένο σημείο παρέχει γεωλογικά πλούσιο έδαφος, που θα μπορούσε να βοηθήσει να απαντηθούν σημαντικά ερωτήματα για την πλανητική εξέλιξη και την αστροβιολογία του πλανήτη.

Ο Κρατήρας Τζέζερο βρίσκεται στη δυτική πλευρά του Isidis Planitia, μίας από τις μεγαλύτερες και πιο ενδιαφέρουσες επιστημονικά περιοχές που προσφέρει ο Άρης. Οι επιστήμονες της αποστολής θεωρούν πως ο 45 χιλιομέτρων κρατήρας, που κάποτε φιλοξενούσε ένα αρχαίο δέλτα ποταμού, μπορεί να έχει διατηρήσει αρχαία οργανικά μόρια και άλλα πιθανά ίχνη μικροβιακής ζωής από το νερό και τα ιζήματα που έρευσαν σε αυτόν πριν από δισεκατομμύρια χρόνια. Ωστόσο, τα ίδια γεωλογικά χαρακτηριστικά που τον έκαναν τόσο ελκυστικό, τον κάνουν δύσκολο για προσεδάφιση, καθώς περιέχει πολλούς μικρούς κρατήρες και βράχους στα ανατολικά, λόφους στα δυτικά και άλλα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν πρόκληση ως προορισμό.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!