Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2019
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
9 °C 0 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
6 °C 2 kmh
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Η Ναυτεμπορική]: Με απώλεια μεριδίου στον παγκόσμιο στόλο το ελληνικό νηολόγιο
[Η Ναυτεμπορική]: Με απώλεια μεριδίου στον παγκόσμιο στόλο το ελληνικό νηολόγιο

[Η Ναυτεμπορική]: Με απώλεια μεριδίου στον παγκόσμιο στόλο το ελληνικό νηολόγιο

Εμπορικός στόλος

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Μπορεί να διατήρησε το 2018 την ένατη θέση στη λίστα των δέκα ισχυρότερων νηολογίων του κόσμου, ωστόσο η ελληνική σημαία μείωσε σημαντικά το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, σύμφωνα με σχετική έρευνα του Lloyd’s List Intelligence. Πάντως, εξακολουθεί να διαθέτει τον δεύτερο σε μέγεθος (μερίδιο αγοράς) επιβατηγό στόλο στον κόσμο και τον τέταρτο μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά τα νηολόγια των Νήσων Μάρσαλ, Παναμά και Λιβερίας.
Η έρευνα για τα δέκα μεγαλύτερα νηολόγια του πλανήτη του Lloyd’s List Intelligence (ολοκληρώθηκε στις 5 Νοεμβρίου) έδειξε ότι τα τέσσερα εξ αυτών εμφάνισαν πτώση, με το ελληνικό νηολόγιο να καταγράφει τη μεγαλύτερη με βάση τη μεταφορική ικανότητα (9,75% και από τους 83,85 εκατ. dwt το 2017, στους 75,67 εκατ. dwt το 2018), γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχή μείωση ανταγωνιστικότητας έναντι άλλων νηολογίων.
Πτώση κατέγραψε ακόμη το νηολόγιο του Παναμά, που όμως διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως (355,53 εκατ. dwt), του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, και των Μπαχαμών.
Ανταγωνιστές
Η Ελλάδα εκτός από τις παραδοσιακές σημαίες (Παναμά, Λιβερίας, κ.λπ.) δέχεται έντονη ανταγωνιστική πίεση και από το νηολόγιο της Μάλτας το οποίο καταλαμβάνει την έκτη θέση παγκοσμίως και είναι το μεγαλύτερο νηολόγιο σε επίπεδο ΕΕ (111,51 εκατ. dwt), ενώ ανταγωνιστική εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια και η κυπριακή σημαία, η οποία βρίσκεται εκτός πρώτης δεκάδας, όμως κοντά σε αυτή (δωδέκατη θέση).

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!