Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου 2019
# M-NEWS:
Home | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ | [Lifo]: Πώς η «Οικονομία της Προσοχής» γεμίζει τις τράπεζες δεδομένων
[Lifo]: Πώς η «Οικονομία της Προσοχής» γεμίζει τις τράπεζες δεδομένων

[Lifo]: Πώς η «Οικονομία της Προσοχής» γεμίζει τις τράπεζες δεδομένων

Όλες οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας σήμερα ανταγωνίζονται στο χρόνο που ξοδεύουμε χρησιμοποιώντας τα προϊόντα τους. Πόσο συχνά τα ελέγχουμε. Πόσο εθισμένοι είμαστε σε αυτά. Οι χρήστες, δηλαδή, είναι οι κύριοι πόροι της οικονομίας τους.

Toν Iούνιο του 2001, όταν ακόμα το Usenet ήταν ένα από τα πιο ενεργά κομμάτια εκείνου που σήμερα εννοούμε ως «κοινωνικά δίκτυα» στο Internet, έφτασε ένα μήνυμα στην ομάδα rec.arts.tv.interactive που είχε τίτλο, «Δεν είστε ο πελάτης, είστε το προϊόν». Στο σώμα του μηνύματος, ο αποστολέας Tom Johnson έγραφε χαρακτηριστικά ότι «ο λόγος για τον οποίο τα νεότερα δημογραφικά στοιχεία είναι το πιο απαραίτητο προϊόν των τηλεοπτικών δικτύων δεν είναι ότι κρύβουν πολλά χρήματα. Είναι επειδή τα νεότερα αυτά στοιχεία είναι απολύτως ευαίσθητα στη διαφήμιση».

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 2010 το MetaFilter δημοσίευσε ένα άρθρο σχετικά με το Digg (εκεί όπου όλοι μιλούν για όλα όσα συμβαίνουν στο Internet) και ένας σχολιαστής με το όνομα blue_beetle έκανε μια επιμελή παρατήρηση στο άρθρο του MeFi: «Εάν δεν πληρώνετε για αυτό, δεν είστε ο πελάτης. Είστε το προϊόν που πωλείται». Aπό τότε η φράση, άρχισε να ρολάρει στα μηνύματα, στα σχόλια, στις σκέψεις των ανθρώπων, έγινε ένα σύνηθες ρητό του σύγχρονου κυβερνοχώρου.

Η πιο μοντέρνα παραλλαγή αυτής της φράσης είναι αυτή που όλοι ξέρουμε ότι σήμερα επικεντρώνεται στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο: «Δεν είστε ο χρήστης του Facebook, είστε το προϊόν του».

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: LIFO

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!