Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
9 °C 2 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
8 °C 3 kmh
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Κέρδος]: Ποια είναι τα βασικά εμπόδια για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις
[Κέρδος]: Ποια είναι τα βασικά εμπόδια για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

[Κέρδος]: Ποια είναι τα βασικά εμπόδια για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

Υψηλή φορολογία, πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά και χαμηλές τιμές από τον ανταγωνισμό, αποτελούν τα βασικά εμπόδια που συναντούν οι ελληνικές επιχειρήσεις στα εξαγωγικά τους εγχειρήματα.

Όπως φαίνεται από έρευνα της ΕΥ Ελλάδος με τίτλο “Made in Greece: Το μεγάλο στοίχημα των ελληνικών εξαγωγών”, το πρόβλημα εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων αφορά τόσο τις ίδιες (εσωτερική οργάνωση, μικρό μέγεθος και άλλα ενδογενή χαρακτηριστικά), όσο και το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον (απουσία θεσμικού πλαισίου και ισχυρών κινήτρων).

Τα ευρήματα της έρευνας της ΕΥ (στην έρευνα μετείχαν 149 μικρές, μεσαίες και μεγάλες εξαγωγικές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα και τους κλάδους της Οικονομίας, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και εκπροσώπους φορέων που σχετίζονται με τις εξαγωγές), επιβεβαιώνουν το μικρό, σχετικά, βάθος της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων.

Μεταξύ των εξαγωγικών επιχειρήσεων του δείγματος, ο μέσος όρος των εξαγωγών δεν ξεπερνά το 42% του κύκλου των εργασιών τους.

Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (53%) εξάγουν σε έως και 20 χώρες, ενώ το 30% σε έως και 10 και το 16% σε έως και 5. Η εικόνα είναι πιο ενθαρρυντική μεταξύ των μεγάλων επιχειρήσεων του δείγματος, όπου το 82% εξάγει σε πάνω από 20 χώρες, έναντι μόλις 10% των μικρών.

Για ένα μεγάλο μέρος του δείγματος, η εξαγωγική προσπάθεια επικεντρώνεται στις σχετικά προσιτές αγορές των Βαλκανίων και της Τουρκίας (89%) και της Κύπρου (87%).

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!