Τρίτη, 22 Μαΐου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
21 °C 1 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
21 °C 2 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Η ζωή, ο χρόνος, ο τρόμος του κενού
[Η Καθημερινή]: Η ζωή, ο χρόνος, ο τρόμος του κενού

[Η Καθημερινή]: Η ζωή, ο χρόνος, ο τρόμος του κενού

Τι θα μπορούσε να συμβεί αν ένας άνθρωπος επανερχόταν αενάως «φορώντας» κάθε φορά διαφορετικό σώμα και διάγοντας καινούργιο βίο; Ο Τσέχος συνθέτης Λέος Γιάνατσεκ (1854-1928) με την τρίπρακτη όπερά του «Υπόθεση Μακρόπουλου» απαντάει στο καίριο ερώτημα προσφέροντάς μας ένα έργο που ισορροπεί ανάμεσα στο θρίλερ και την επιστημονική φαντασία.

Η όπερα εκτυλίσσεται το 1920 με κεντρική ηρωίδα τη διάσημη τραγουδίστρια Εμίλια Μάρτι, η οποία υπό την επήρεια ενός ελιξιρίου μετράει ήδη τρεις αιώνες ζωής. Το μαγικό φίλτρο παρασκεύασε τον 16ο αιώνα ο Κρητικός αλχημιστής Ιερώνυμος Μακρόπουλος, τότε στην υπηρεσία του αυτοκράτορα Ροδόλφου Β΄. Για να γίνει πιστευτός έδωσε στη 16χρονη κόρη του, Ελίνα Μακροπούλου, να δοκιμάσει το ελιξίριο. Μπορεί ο βασιλιάς να μην επείσθη και ο Μακρόπουλος να πέθανε χρόνια αργότερα στη φυλακή, εντούτοις η Ελίνα υπήρξε η ζωντανή –τω όντι– απόδειξη της αλήθειας των ισχυρισμών του πατέρα της.

Η Ελίνα έζησε όλους αυτούς τους αιώνες ως Ευγενία Μοντές, Ελζα Μίλερ, Εκατερίνα Μίσκιν, Ελιάν Μακ Γκρέγκορ και τώρα ως Εμίλια Μάρτι. Για να μην αποκαλυφθεί, σε κάθε «μεταμόρφωσή» της διατηρούσε μόνο τα αρχικά γράμματα του πραγματικού της ονοματεπώνυμου.

Θα περίμενε κανείς, με το βάρος τόσων αιώνων στους ώμους της, και τη σπάνια γνώση του ατελεύτητου της ζωής, η Εμίλια να ήταν η προσωποποίηση της ενάρετης σοφίας.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!