Τρίτη, 23 Απριλίου 2019
# M-NEWS:
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Το βουβό έγκλημα του καουτσούκ, ενοχή και ευθύνη
[Η Καθημερινή]: Το βουβό έγκλημα του καουτσούκ, ενοχή και ευθύνη

[Η Καθημερινή]: Το βουβό έγκλημα του καουτσούκ, ενοχή και ευθύνη

Να είσαι θεατής στην παράσταση «Leopold ή κόβοντας τα δάχτυλα του κοινού», στο θέατρο Αβατον, δεν είναι απλή υπόθεση. Οχι μόνο για το θέμα –η γενοκτονία στο Κονγκό, «έργο» του βασιλιά του Βελγίου Λεοπόλδου Β΄ για την εκμετάλλευση του καουτσούκ– αλλά για τη σταδιακή εμπλοκή του θεατή σε ένα αναπόδραστο τοπίο ευθύνης και σκέψης. Υπήρξαν στιγμές που ένιωσα ότι είχε καταλυθεί το όριο σκηνής και πλατείας, κυριαρχούσε το βίωμα, που ήταν και ψυχοσωματικό. Ενέπλεκε όλες τις αισθήσεις.

Στη σκηνή, μόνη για 100 λεπτά, η Μαίρη Ξένου. Ερμηνεύει το έργο του Θανάση Τριαρίδη, αλλά δύσκολο να πει κανείς ότι πρόκειται για μονόλογο. Είναι η ανάσυρση ενός ολόκληρου πλέγματος πληροφορίας και συγκρουόμενων αισθημάτων. Είναι «σωματικό» θέατρο; Ναι, είναι, αλλά πιο πολύ είναι θέατρο που αρπάζει τον θεατή και δεν τον αφήνει έως ότου καταλάβει ότι τα 100 λεπτά της παραμονής του θα αξιοποιηθούν στο έπακρον. Θα δείτε πώς τρεις νέες γυναίκες που αποτελούν την ομάδα ex.anima (η Μαρία Τσομπανάκου, που ανέλαβε τη σκηνοθεσία, η Βασιλική Κούλη και η πρωταγωνίστρια Μαίρη Ξένου) προσέγγισαν ένα δύσκολο θέμα και ένα πολυεπίπεδο κείμενο και μας έδωσαν μια παράσταση από την οποία ο θεατής βγαίνει «αλλιώς».

Ο Θανάσης Τριαρίδης, ένα από τα ανήσυχα πνεύματα του θεάτρου, προχωράει μια ερευνητική τριλογία γύρω από την Αφρική.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!