Κυριακή, 26 Μαΐου 2019
# M-NEWS:
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Το βιβλίο «αντικείμενο πολυτελείας»
[Η Καθημερινή]: Το βιβλίο «αντικείμενο πολυτελείας»

[Η Καθημερινή]: Το βιβλίο «αντικείμενο πολυτελείας»

Αν το «μέλλον του βιβλίου» στην Ελλάδα περνάει μέσα από την ανάπτυξη του ψηφιακού, τότε αυτό το μέλλον θα αργήσει πολύ, όπως φάνηκε από την ομώνυμη χθεσινή ημερίδα της 16ης Διεθνούς Εκθεσης Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη.

Είναι ενδεικτικό ότι ύστερα από 10 χρόνια παρουσίας του ψηφιακού βιβλίου και της αντίστοιχης τεχνολογίας στην Ελλάδα, τα εμπορικά e-books αντιστοιχούν μόλις στο 1% του τζίρου των εκδοτών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο σύμβουλος ψηφιακών εκδόσεων και ιδρυτής του eAnagnostis.gr Μιχάλης Καλαμαράς. Ο ίδιος επεσήμανε επίσης την έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών στους ελληνικούς εκδοτικούς οίκους, όπως και την απουσία ενός εύχρηστου οικοσυστήματος ανάγνωσης και πώλησης ηλεκτρονικών βιβλίων.

Στο εξωτερικό, ωστόσο, τα e-books και τα audio books (φωνητική αφήγηση βιβλίων) αποτελούν εδώ και καιρό κομμάτι της αγοράς του βιβλίου που δεν θεωρείται αμελητέο, αλλά ούτε φυσικά και απειλητικό για την έντυπη εκδοτική βιομηχανία, και η σχετική συζήτηση έχει λήξει εδώ και καιρό. Με αυτή την οπτική, οι τοποθετήσεις των ομιλητών της ημερίδας κινήθηκαν σε μεγάλο βαθμό γύρω από θέματα γνωστά και πολυσυζητημένα. Τα βιβλιοπωλεία που συρρικνώνονται, οι «καταναλωτές» που δεν έχουν χρόνο και προσοχή για βιβλία αλλά για το Netflix και τις σχετικές συνδρομητικές υπηρεσίες, οι κατά παραγγελία εκτυπώσεις (Print on Demand) αναφέρθηκαν ως προκλήσεις των καιρών. Ορισμένοι ομιλητές, όπως ο εκδότης (εκδ. Canelo) και συγγραφέας Μάικλ Μπάσκαρ, μίλησαν για τη μετατροπή του σε «αντικείμενο πολυτελείας» (λόγω της διαφοράς τιμής σε σχέση με το ψηφιακό) αλλά και σε «δείκτη» πνευματικής καλλιέργειας, κάτι σαν διακοσμητικό αντικείμενο σε βιβλιοθήκες δηλαδή, ενώ άλλοι θέλησαν να προτρέψουν τους εκδότες να επενδύσουν σε αγορές του εξωτερικού (π.χ. Ινδονησία) με τη βοήθεια εταιρειών διανομής ψηφιακών βιβλίων που δραστηριοποιούνται σε τρίτες αγορές, που περνούν από το «ραντάρ» μεγάλων εκδοτικών οίκων.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!