Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
17 °C 3 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
19 °C 0 kmh
Home | ΑΘΛΗΤΙΚΑ | [Η Καθημερινή]: Ποδόσφαιρο: Μεγαλώνει η εξάρτηση των ομάδων από τα εμπορικά έσοδα
[Η Καθημερινή]: Ποδόσφαιρο: Μεγαλώνει η εξάρτηση των ομάδων από τα εμπορικά έσοδα

[Η Καθημερινή]: Ποδόσφαιρο: Μεγαλώνει η εξάρτηση των ομάδων από τα εμπορικά έσοδα

Ολοένα και μεγαλύτερη είναι η εξάρτηση των προϋπολογισμών των μεγάλων ποδοσφαιρικών συλλόγων της Ευρώπης από τα εμπορικά έσοδα, σε σχέση με το ποσοστό των προσόδων από τα ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα και τα εισιτήρια, σύμφωνα με έκθεση του καναδικού οίκου DBRS. Το ποσοστό των εμπορικών εσόδων είναι ακόμη μεγαλύτερο για τους συλλόγους στην κορυφή της οικονομικής πυραμίδας του αθλήματος.

Τα εμπορικά έσοδα έχουν ιδιαίτερη σημασία για κάθε σύλλογο, ενώ αντανακλούν τη δημοτικότητα και αξία του, καθώς προέρχονται από απευθείας διαπραγμάτευση και όχι μέσω κάποιας κεντρικής διαχείρισης όπως τα τηλεοπτικά δικαιώματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte, ενώ τα ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα αντιστοιχούν στο 45% των εσόδων των ευρωπαϊκών συλλόγων α΄ κατηγορίας κατά μέσον όρο (στοιχεία περιόδου 2016-17), μπροστά από τα εμπορικά (38%) και τα εισιτήρια (17%), ειδικά για τις πολύ μεγάλες ομάδες τη μερίδα του λέοντος (49%) έχουν τα εμπορικά έσοδα, με τα τηλεοπτικά δικαιώματα (32%) και τα εισιτήρια (19%) να υπολείπονται σημαντικά σε ποσοστό.

Με τον όρο «εμπορικά έσοδα» ο DBRS αναφέρεται στις χορηγίες, στις πωλήσεις αναμνηστικών, ρουχισμού και άλλων προϊόντων με το όνομα ή και το λογότυπο του συλλόγου, στην παροχή άλλων δικαιωμάτων και υλικού, όπως σε εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών. Επισημαίνεται ιδιαιτέρως η μεγάλη αύξηση των ομάδων που αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από την εμπορική ονοματοδοσία του γηπέδου τους.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!