Σάββατο, 18 Αυγούστου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
21 °C 1 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
21 °C 2 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Μυστικό κρυμμένο κάτω από την έρημο
[Η Καθημερινή]: Μυστικό κρυμμένο κάτω από την έρημο

[Η Καθημερινή]: Μυστικό κρυμμένο κάτω από την έρημο

Πρόπερσι, τέτοιες μέρες, είδα για μία ακόμη φορά, σε αποκατεστημένη ψηφιακή κόπια, το «Παρίσι, Τέξας». Η ταινία ανήκει στον Μίλερ, όχι στον Βέντερς, σκέφτηκα, βγαίνοντας από το «Βοξ». Ο Ολλανδός Ρόμπι Μίλερ πέθανε αρχές Ιουλίου, στα 78 του. Διευθυντής φωτογραφίας του Τρίερ, του Τζάρμους και κυρίως του Βέντερς, κινηματογράφησε, μεταξύ άλλων, το «Δαμάζοντας τα κύματα» –μια ταινία που δεν τολμώ να ξαναδώ–, τον «Νεκρό» –η χαμένη ευκαιρία του Τζάρμους να γυρίσει ένα φιλμ, απασφαλισμένο από την αμερικανική σεναριακή νοοτροπία– και βέβαια το «Παρίσι, Τέξας».

Επιτέλους, κατάλαβα την ταινία, είχα πει σε μια φίλη, εννοώντας πως οι εικόνες είχαν σπάσει τα κόκαλά μου. Στο τέλος, η σφιχτή αγκαλιά της Ναστάζια Κίνσκι στον μικρό γιο της, που έχει να τον συναντήσει τέσσερα χρόνια, σε συνθλίβει. Είναι σαν ν’ αγκαλιάζει όλους τους θεατές, σαν να νιώθεις πάνω σου τη θαλπωρή του πουκαμίσου της, την υφή του, τη μυρωδιά του, το τρίξιμο του πράσινου υφάσματος που μεγεθύνεται στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Η πιο ωραία αγκαλιά στην ιστορία του σινεμά. Η πιο ωραία αγκαλιά στην ιστορία της ζωής.

Νωρίτερα, ο Τράβις αναζητά τη Ναστάζια στο κλαμπ όπου δουλεύει ως στριπτιζέζ. Στην αίθουσα, κάποιο γυναικείο συγκρότημα κάνει πρόβα ένα τραγούδι: «A world of her own». Κάπως έτσι εργαζόταν ο Ρόμπι Μίλερ. Eχτιζε με φως έναν μικρό κόσμο, έναν κόσμο ολότελα δικό του, κλειστό μα ανοιχτό, παρασύροντας βαθιά μέσα του τους σκηνοθέτες που αποφάσιζαν να συνεργαστούν μαζί του· προσφέροντας αυτό που δεν είχαν: λίγη σπλαχνικότητα στον Τρίερ, λίγο φόβο στον Τζάρμους, λίγη ταπεινότητα στον Βέντερς.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!