Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019
# M-NEWS:
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Η Καθημερινή]: Μεγάλη αλλά κατακερματισμένη η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων
[Η Καθημερινή]: Μεγάλη αλλά κατακερματισμένη η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων

[Η Καθημερινή]: Μεγάλη αλλά κατακερματισμένη η αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων

Μπορεί μια από τις πλέον πολύκροτες υποθέσεις που κλήθηκε να χειριστεί το μακρινό 2006 η Επιτροπή Ανταγωνισμού να ήταν το «καρτέλ του γάλακτος», όπου εμπλέκονταν πολλές εκ των κορυφαίων γαλακτοβιομηχανιών, όμως από τότε πολλά έχουν αλλάξει. Ο «πόλεμος των τιμών» που ξεκίνησε από το 2009, η μείωση της ζήτησης λόγω κρίσης, κυρίως σε γάλα και γιαούρτι, οι εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες που ακολούθησαν ορισμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η «Μαρινόπουλος» και δευτερευόντως η «Βερόπουλος», με τους προμηθευτές αναγκαστικά να ακολουθούν, έχουν αλλάξει δραματικά το τοπίο σε σύγκριση με 13 χρόνια πριν. Πλέον, ο βαθμός συγκέντρωσης της αγοράς είναι μικρός, καθώς οι πέντε μεγαλύτεροι παίκτες κάνουν μόλις το 40% του συνολικού τζίρου της αγοράς γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σε μια αγορά που το συνολικό μέγεθός της υπολογίζεται σε τρία δισεκατομμύρια ευρώ και σε αυτήν συγκαταλέγονται το τυρί (51% του συνόλου), το γάλα (25%), το γιαούρτι (17%), τα βρεφικά γάλατα σε σκόνη (3%), το βούτυρο (2%) και οι κρέμες γάλακτος (επίσης 2%), την πρώτη θέση κατέχει η FrieslandCampina Hellas με μερίδιο αγοράς, ως προς τις πωλήσεις της σε αξία στα σούπερ μάρκετ, το 2018, σύμφωνα με την IRI, στο 11,2%. Στη δεύτερη θέση του συνόλου της αγοράς γαλακτοκομικών με μερίδιο 8% βρίσκεται η Optima (της οικογένειας Παντελιάδη), αντλώντας τη δύναμή της από τα τυροκομικά προϊόντα, με ισχυρή παρουσία τόσο στη φέτα με το σήμα «Ηπειρος» όσο και στα κίτρινα τυριά.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!