Κυριακή, 19 Αυγούστου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
21 °C 1 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
21 °C 2 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Γιώργος Λαζαρίδης, πιανίστας με εντυπωσιακές ευκολίες
[Η Καθημερινή]: Γιώργος Λαζαρίδης, πιανίστας με εντυπωσιακές ευκολίες

[Η Καθημερινή]: Γιώργος Λαζαρίδης, πιανίστας με εντυπωσιακές ευκολίες

Την «Παγκόσμια ημέρα μουσικής» τίμησε η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ με συναυλία της στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 21 Ιουνίου. Την ορχήστρα διηύθυνε ο Αναστάσιος Συμεωνίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής των Μουσικών Συνόλων του οργανισμού. Εύλογα επέλεξε δύο δημοφιλή έργα ρεπερτορίου και μια σελίδα ελληνικής μουσικής.

Αρχή έγινε με την «Εισαγωγή και φούγκα πάνω σε δύο ελληνικά θέματα» του Κεφαλονίτη Διονυσίου Λαυράγκα, στην κριτική της έκδοση από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής. Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1918, δηλαδή την ίδια εποχή που ο Σμυρνιός Μανώλης Καλομοίρης εργαζόταν για τη δημιουργία «εθνικής» μουσικής σχολής, βασισμένης στις αξίες της παραδοσιακής μουσικής. Παρόμοια επιθυμία τεκμηριώνεται από κείμενα όπως αυτά του Κερκυραίου Γεωργίου Λαμπελέτ ήδη από το 1901. Πρόκειται, συνεπώς, για συνειδητή επιθυμία τόσο των στραμμένων προς την ιταλική μουσική Επτανήσων, όσο και εκείνων που αντλούσαν έμπνευση από τις μουσικές κατακτήσεις Γερμανών και Ρώσων. Το συγκεκριμένο έργο του Λαυράγκα επιχειρεί, έστω με αρκετά συμβατικό τρόπο, μια πρόταση για τον τρόπο σύζευξης των δύο κόσμων.

Στο τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν, που ακολούθησε, σολίστ ήταν ο Γεώργιος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, πιανίστας με εντυπωσιακές τεχνικές ευκολίες. Η ταχύτητα που επέλεξε ειδικά για τα ζωηρά μέρη ήταν μετριασμένη, επιτρέποντάς του να αποδώσει τη μουσική με καθαρότητα που σήμερα σπανίζει. Με ανάλογη άνεση χειρίστηκε τη δυναμική, θέτοντας σε διάλογο φράσεις έντονες με άλλες χαμηλόφωνες.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!