Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
21 °C 1 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
21 °C 2 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Ενας «Ορέστης» με σπουδαία Ηλέκτρα και αδιάφορο χορό
[Η Καθημερινή]: Ενας «Ορέστης» με σπουδαία Ηλέκτρα και αδιάφορο χορό

[Η Καθημερινή]: Ενας «Ορέστης» με σπουδαία Ηλέκτρα και αδιάφορο χορό

Ο Ευριπίδης έγραψε τον «Ορέστη» το 408 π.Χ. Λίγους μήνες αργότερα αναχώρησε για την αυλή του Αρχελάου Α΄, την εποχή που προσπαθούσε να δώσει στη Μακεδονία τα «πολιτισμένα» χαρακτηριστικά των άλλων ελληνικών πόλεων-κρατών. Ο, κατά Αριστοτέλη, τραγικότατος των ποιητών δεν ήταν νέος. Στα 72 του δύσκολα αποφασίζει κανείς ένα επικίνδυνο ταξίδι, διασχίζοντας περιοχές σε εμπόλεμη κατάσταση, για να εγκατασταθεί σ’ ένα κράτος που μόλις τότε διαμόρφωνε τις δομές του. Θέλησε να «δραπετεύσει» από την κατάσταση αποσύνθεσης που επικρατούσε στην Αθήνα, τέσσερα χρόνια πριν από την οριστική της ήττα από τους Λακεδαιμονίους;

Eβλεπε τι σήμαινε για την Αθήνα η επιστροφή του τυχοδιώκτη (αλλά σπουδαίου στις μάχες και στις πολιτικές ίντριγκες) Αλκιβιάδη και αντέδρασε στην ανήθικη φύση της Ιστορίας; Δύο χρόνια μετά, πέθανε εκεί.

Στον «Ορέστη» το τραγικό είδος έχει πλέον μεταβεί από το τελετουργικό, φορμαλιστικό παρελθόν του, σ’ ένα παρόν εξόχως πολιτικό, το οποίο χρησιμοποιεί τον μύθο για να μιλήσει ευθέως για τα μείζονα της πολιτείας τη στιγμή που συμβαίνουν.

Είναι αυτό που έχει γράψει η Ζακλίν ντε Ρομιγί: «Η μοναδική θέση του Ευριπίδη στην ιστορία του θεάτρου οφείλεται στο ότι μπόρεσε να φέρει ως την άκρη του παραλόγου ένα θέατρο του οποίου το ίδιο το πνεύμα είναι η υπερβατικότητα, και ως την άκρη του ρεαλισμού, ένα είδος που εξ ορισμού είναι το αντίθετο του ρεαλισμού» («Η νεοτερικότητα του Ευριπίδη», εκδ. Καρδαμίτσα 1997).

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!