Κυριακή, 22 Οκτωβρίου 2017
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
22 °C 0 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
23 °C 5 kmh
Home | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΑΓΟΡΕΣ | [Η Καθημερινή]: Αποψη: Το πραγματικό κόστος της εξυπηρέτησης των συντεχνιών
[Η Καθημερινή]: Αποψη: Το πραγματικό κόστος της εξυπηρέτησης των συντεχνιών

[Η Καθημερινή]: Αποψη: Το πραγματικό κόστος της εξυπηρέτησης των συντεχνιών

Ε​​κεί που η κυβέρνηση πάσχιζε να μας πείσει ότι ασπάζεται επιτέλους φιλοπρόοδες αναπτυξιακές πολιτικές, ιδού, φέρνει προς ψήφιση ένα ακραία παλαιοπολιτικό νομοσχέδιο, σχεδιασμένο λες από συνδικάτα με σκοπό να σκοτώσει τον οργασμό τεχνολογικής καινοτομίας στην αγορά των ταξί (βλ. Beat και Uber). Γιατί έχει η χώρα μας τέτοια πλούσια παράδοση κυβερνητικών παρεμβάσεων υπέρ επαγγελματικών ομάδων; Ποιον εξυπηρετούν τελικά;

Να το ξεκαθαρίσουμε: Κάθε παρέμβαση υπέρ μιας επαγγελματικής ομάδας αποτελεί περιορισμό της ελευθερίας των αγορών και συνακόλουθη μείωση του συνολικού πλούτου της χώρας. Ενώ όμως κανείς ειδικός δεν αμφισβητεί την πλουτοπαραγωγική ικανότητα των αγορών, μένει προς συζήτηση σε τι βαθμό ανεχόμαστε τις ανισότητες που προκύπτουν, αν είναι άδικες. Πόση κρατική ρύθμιση θεωρούμε απαραίτητη για να μετριαστούν οι αδικίες; Πόση απώλεια εθνικού εισοδήματος δεχόμαστε για να βελτιωθεί η θέση των αδύναμων στην αγορά;

Μπορούμε να συζητάμε για πάντα το γενικό ζήτημα, οι παραδοσιακές παρεμβάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων όμως δεν χωράνε πολλή συζήτηση: πρόκειται περί κλασικής ψηφοθηρίας αμοραλιστών πολιτικών που ενδίδουν σε ομάδες πίεσης. Υπουργοί φέρνουν ρυθμίσεις που συμφέρουν λίγους, βολεμένους και όχι αδύναμους, ελπίζοντας να μην το προσέξουμε οι υπόλοιποι που πληρώνουμε τη νύφη.

Το νομοσχέδιο για τα ταξί είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή περίπτωση, καθώς ξεγυμνώνει πλήρως τα πραγματικά κίνητρα της κυβέρνησης και γκρεμίζει μονομιάς τις τυπικές δικαιολογίες που συνόδευαν τέτοιες ρυθμίσεις στο παρελθόν.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!