Τετάρτη, 15 Αυγούστου 2018
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
21 °C 1 kmh
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
21 °C 2 kmh
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [Η Καθημερινή]: Το «απόλυτο τριπάκι» μάς ταξιδεύει ακόμα
[Η Καθημερινή]: Το «απόλυτο τριπάκι» μάς ταξιδεύει ακόμα

[Η Καθημερινή]: Το «απόλυτο τριπάκι» μάς ταξιδεύει ακόμα

Χ​​ρειάστηκε να κυλήσουν 38 χρόνια για να ακούσουμε τη φωνή του Στάνλεϊ Κιούμπρικ να εξηγεί, για πρώτη φορά, το αινιγματικό τελευταίο μισάωρο του «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968). Ο κύριος Γκρι άκουσε πολλές φορές το τηλεφώνημα που έκανε το 1980 ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Τζούνιτσι Γιάοϊ στον Κιούμπρικ και που έφερε στο φως ο πρώτος πριν από λίγες εβδομάδες.

Ηδη σε συνεντεύξεις του ο σπουδαίος Αρθουρ Κλαρκ, ο συν-σεναριογράφος της ταινίας, είχε δώσει το στίγμα τού τι περίπου συμβαίνει από τη στιγμή που ο αστροναύτης Μπόουμαν εισέρχεται, μέσω του μυστηριώδους Μονόλιθου, σε μια «αστρική πύλη», περνώντας σε μιαν άλλη διάσταση. Ο Κλαρκ είχε μιλήσει για τον Μονόλιθο ως «πρεσβευτή ανώτερης νοημοσύνης», χωρίς να διασαφηνίζει εάν η τελευταία είναι απλώς μια εξωγήινη οντότητα ή ένα είδος θεότητας.

Ο Κιούμπρικ, στο τηλεφώνημα με τον Ιάπωνα κινηματογραφιστή, μιλάει καθαρά για «θεότητες» που τοποθετούν τον αστροναύτη σε ένα είδος «ζωολογικού κήπου» παρατηρώντας τον για να τον επιστρέψουν αργότερα στη Γη, αφού όμως πρώτα τον μετατρέψουν σε ένα ον με ανώτερη συνειδησιακή δυναμική. Μια αναγέννηση που αποτυπώνεται μέσω της εικόνας του εμβρύου που αιωρείται στο Διάστημα, κοιτώντας τη Γη, πλέοντας μέσα στον αμνιακό σάκο.

Εκείνο όμως το ιλιγγιώδες μισάωρο άφησε το 1968, και για πολλά ακόμη χρόνια, άναυδους κριτικούς και κοινό σε όλο τον κόσμο.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!