Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017
# M-NEWS:
ΑΘΗΝΑ:
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:
Home | ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ | [CultureNow]: Έλλη Ιγγλίζ: Όταν η μουσική κι ο λόγος έχουν κοινό τόπο και χρόνο
[CultureNow]: Έλλη Ιγγλίζ: Όταν η μουσική κι ο λόγος έχουν κοινό τόπο και χρόνο

[CultureNow]: Έλλη Ιγγλίζ: Όταν η μουσική κι ο λόγος έχουν κοινό τόπο και χρόνο

Η Έλλη Ιγγλίζ γράφει τις σκέψεις της για το έργο «Τρωάς», στο οποίο η μουσική κι ο λόγος γεννήθηκαν μαζί…

________

…Ο ήχος γεννά τις λέξεις, οι λέξεις νόημα, το νόημα από μια συμβολική σκοπιά, γεννά ένα τραγούδι. Ο μονόλογος του Δημήτρη Δημητριάδη ”Τρωάς”, έχει κοινά στοιχεία με μια μουσική σύνθεση: έχει μέσα του την αφαίρεση, την επανάληψη , τον ήχο, την σιωπή. Τι συμβαίνει όμως όταν σε έναν κοινό χώρο, συνδιαλέγονται το σώμα του ηθοποιού και η φωνή του μαζί με μια άλλη πηγή ήχου ένα άλλο όργανο, το πιάνο; Πού συναντιόνται; Ίσως στις σιωπές και στη σιωπή των λέξεων ή στον ήχο της σιωπής. 

Η λειτουργία του πιάνου δεν είναι η συνηθισμένη… το πιάνο βρίσκεται στη σκηνή με φανερό τον τόσο παράξενο όσο και μαθηματικό μηχανισμό του, η χρήση του είναι ανοίκεια.

Ο ήχος του έχει υποστεί μια μεταμόρφωση: είναι αυτός του ”προετοιμασμένου” πιάνου που επινόησε το 1938 ο John Cage, Αμερικανός συνθέτης και θα έλεγα ένας εφευρέτης μουσικός, που τοποθετώντας ανάμεσα στις χορδές διάφορα χρηστικά αντικείμενα, όπως κουτάλια, αλουμινόχαρτα, γομολάστιχες, χαρτιά, παρήγαγε έναν διαφορετικό, αλλοιωμένο, έναν μεταμορφωμένο ήχο πιάνου, που θυμίζει ήχο κρουστών οργάνων.

… Δείτε ολόκληρο το άρθρο στη σελίδα που δημοσιεύτηκε – Πηγή: CULTURE NOW

ΣΧΟΛΙΑ

Κάνε like τη σελίδα μας στο Facebook

Κάνε like για να μαθαίνεις τις ειδήσεις που ξεχωρίζουν!